Hoe maak je makkelijk een 2-persoons bed op?

Het is lastig om een 2-persoons deken goed verspreid(!) in een overtrek te krijgen, als je het alleen moet doen. Je kan het niet zo makkelijk 'uitschudden' als je met een 1-persoons wel kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Het beste antwoord

Hier komt de ultieme tip:

Eerst zoals al is gezegd:
Het dekbedovertrek binnenstebuiten keren, je handen in de punten steken en daarmee de hoeken van het dekbed pakken. Vervolgens stroop je het overtrek over het dekbed heen en dan.....

zet je de punten even vast met een wasknijper of veiligheidsspeld!
Nu kun je op je gemak het dekbed netjes gelijkmatig verdelen en opschudden in het hoes.
Het dekbed gaat niet meer alle kanten opschuiven omdat 'ie vastzit aan de wasknijpers.
Als het eenmaal helemaal naar je zin zit en het dekbed goed op z'n plek op bed ligt, haal je de wasknijpers weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik doe de overtrek binnenstebuiten, dan naam ik de bovenste hoeken van het deken en doe die ik de bovenste hoeken van het laken, dan laken erover en goed schudden tot het beneden is, dan de onderste hoeken in de hoeken van het laken steken terug schudden en voila klaar is kees :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe de hoes binnenste buiten, leg het dekbed goed op je bed, pak de hoes bij de punten, ga op je bed staan en schud het dekbed in de hoes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij...we hebben zowat hetzelfde antwoord, en ik begrijp wat jij schrijft, de minner schijnbaar niet...
flyingcrow
12 jaar geleden
Van mij ook een (compensatie)+
Op deze site spoken een paar hobbyminnaars rond....
Wordt ooit een beetje flauw.
je draait het dekbed binnenstebuiten...
dan pak je het dekbed bij de punten vast in iedere hand een ...
dan ga je daarmee in het dekbed, en ga dan naar de twee uiterste punten in het dekbed..
pak die vast en schud een beetje , dan trek het dekbed erover heen, en hup...het zit erin...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
In ieder hand een punt, schrijf je... Mij lukt dat niet met een tweepersoons dekbed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat jij inderdaad ongeveer hetzelfde doet, je hebt (als het goed is) 2 handen, dus kun je 2 punten gemakkelijk tegelijk vasthouden +
Ik leg de hoes goed op het bed,
pak een punt van het dekbed en breng het naar boventoe in de punt, dan de andere kant.
Daarna de hele bovenkant naar elkaar toewerken, via bovenkant hoes, het dekbedrandje zoeken.
Ik moet bekennen dat ik het ook een klus vind hoor, met 240 cm breed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe; ik doe de de punten in de hoeken... ( op de manier die jij het prettigst vind... )
Dan pak ik de punt a en het midden vast en schudt ik alles naar beneden..
Dan leg ik punt a op het midden zodat ik die beide in 1 hand kan vast houden. Met de andere hand pak ik punt b. En schudden maar...
Op deze manier hou de de breedte van een eenpersoons dekbed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dagelijks wisselen van dekbedovertrekken is zwaar werk. Tipi-2 is dé oplossing! Zonder belasting van het lichaam kan een dekbedovertrek nu zeer eenvoudig gewisseld worden. Letterlijk in ’n handomdraai! Beweeg met de muis over de onderstaande icoontjes om te zien hoe eenvoudig Tipi-2 werkt! En bekijk de video’s!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Waarom die minnen?Er zijn goede antwoorden gegeven,ikke dus compensatieplus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je flyingcrow. Ach ik heb een geheime minnaar. :-)))))))))